הריון ולידהשונות

קפיצת גדילה – כך תוכלי להיות מוכנה

לאחר לידה כל תינוק יעבור קפיצת גדילה , איפשר להתחמק מזה אך אפשר להתכונן לזה. כאן תוכלי להבין מהי קפיצת גדילה ומה תוכלי לעשות כדי להיות מוכנה

מהי קפיצת גדילה ומתי היא מתרחשת

קפיצת גדילה מתרחשת בתינוקות בגילאים שונים, ישנם כמה שלבים וכמה קפיצות. קפיצה ראשונה מתרחשת בגיל שלושה ימים לאחר מכן שבוע, שלושה שבועות, חודשיים, שלושה חודשים חצי שנה, שנה וכך הלאה. ברוב המקרים אצל כל התינוקות זה מתרחש באותו הזמן אך זה לא סטתי ועשוי להשתנות מתינוק לתינוק. 

מהי קפיצת גדילה בעצם?  זהו תהליך גדילה מוגדר בהתפתחות התינות. בזמן הקפיצות ישנם התפחויות פיזיות ונפשיות שבאות לידי ביטוי בצריכה מוגברת של אנרגיה, כך שהתינוק יהיה רעב יותר ועייף יותר ולכן תגדל הדרישה למזון ושינה. בזמן הקפיצה התינוק יעבור גדילה מה שאומר שהוא יגבה, ראשה יגדל ויעלה במשקל, הקפיצה בד"כ לוקחת בין יומיים לשבוע. חשוב להדגיש שאם יש לכם חשש שהתינוק לא עובר התהליך מומלץ להיוועץ עם הרופא המטפל שלכם

סימנים מקדימים לקפיצות גדילה אצל תינוקות

כאשר התינוק מתקרב לקפיצה ברוב המקרים יחל להראות את הסימנים הבאים:

  • שינוי בדפוס השינה – המצב הזה משתנה מתינוק לתינוק, ישנם תינוקות שישנו דרסטית את הדפוס שלכם יקומו בשעות לא רגילות וישנו שינה לא רציפה, וישנתם תינוקות אחרים אשר ישנו יותר ויהיה עייפים מהרגיל. דפוסי שינה אלה יסתדרו לאחר סיום שלבי ההתפתחות של התינוק והקפיצות גדילה.
  • תשוקה יתרה להנקה ותמ"ל – תינוק גדל ולשם כך צריך אנרגיה. הוא ידרוש לינוק הרבה יותר מהרגיל וחשוב לתת לו כרצונו אחרת זה יפגע בגדילתו.
  • דפוסי התנהגות לא אופיניים בכי בלתי נשלט, מצברי רוח משתנים, תלותיות יתר אשר מתורגמת לרצון להיות על ידיים ברמה מוגברת. בזמן הקפיצות לתינוק יש צורך גבוה בקרבה להורים שלו.

כך תתמודדי עם התהליך

אלו טיפים שנאספו במיוחד בשבילך, את לא חייבת לנחש ולפתור הכל לבד תתעזרי בזה:

  1. על תעשי הכל לבד! אם יש לך את האפשרות תשתדלי להיעזר כמה שיותר בסביבה הקרובה – קרובי משפחה, חברים וכמובן הבן זוג. עזרה במטלות היומיומיות יעבירו לך הרבה לחץ בתקופות הללו. 

  2. תקשיבי לבקשות של התינוק – תשתדלי לא לשלב בקבוק, ותניקי כל הזמן שהוא מבקש. זוהי תקופה לא קלה שנראת כמו נצח אך גם היא עוברת.
  3. טיפ חשוב – נולד לך ילד ? בנוסף לכל המוצרים שרכשת – תרכשי מנשא לתינוק. בזמנים בהם התינוק יעבור קפיצות גדילה הוא ירצה להיות הרבה יותר על היידים והמנשא יציל אותך מהרבה כאבי גב.

עוד בנושא התפתחות הילד –

גיל שנתיים – איך להתמודד עם הגיל הנורא מכל

חרדת נטישה תינוקות: איך להתמודד עם התקופה המאתגרת

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button